روش مدل سازی و ساخت رینگ خودرو در سالیدورک.

1.ایجاد یک اسکچ بر روی نمای جلو.

 sketch1 247x300

2.دستور Revolve

 revolved

اسکچ را به میزان 360 درجه حول خط بالایی اسکچ Revolve کنید.

 revoption

revpart 265x300

ok.

3.بر روی نمای راست یک دایره با قطر 4.8in ترسیم کنید.

 sketchhub 291x300

Extrude extrude3 2in

extrudehub 272x300

ok.

4. اسکچ جدید بر روی لبه سطح چرخ تا لبه سوراخ ترسیم کنید.

sketchcut1 293x300

Extruded Cut

 extrudedcut1

گزینه through all را انتخاب کنید.ok.

5.fillet با شعاع 0.5in در داخل اضافه کنید.

 fillet1

اضافه کردن fillet با شعاع 0.2in.

 fillet2 300x126

ok.

6.بر روی Circular Pattern کلیک کنید.

 cirpattern

بر روی View>Temporary Axes کلیک کنید،محور وسط را به عنوان محور چرخش انتخاب کنید.زاویه چرخش 360 درجه و تعداد را 5 و تیک Equal Spacing را علامت بزنید.

 cirpatternoption 300x291

cirpatternoption2 274x300

Cut-Extrude1,Fillet1,Fillet2 را به عنوان Features to Pattern را انتخاب کنید.ok.

7.سطح توپی چرخ را انتخاب کنید،بر روی Hole Wizard کلیک کنید.holewizard1

Ansi Inch ،Hex Bolt،سایز 1/2،through all را انتخاب کنید.محل نقطه به اندازه 4in و 36 درجه انتخاب کنید.

 nutlocation 297x300

ok.

8.بر روی Circular Pattern کلیک کنید cirpattern

محور مرکزی را انتخاب کنید،زاویه 360 درجه و به تعداد 5 و تیک Equal Spacing بزنید.CBORE for 1/2 Hex Head Bolt را به عنوان Features to Pattern را انتخاب کنید.ok. 

 cirpatternoption3

cirpatternoption4 300x254

9.Chamfer به مقدار 0.5in بر روی کنار توپی چرخ اضافه کنید.

 chm1 300x248

10.بر روی سطح توپی چرخ کلید کنید،وارد Sketch شوید،دایره ای به مقدار 2.75in ترسیم کنید.Extrude Cut

extrudedcut1

 با عمق 0.5in ایجاد کنید.

 cuthub 300x243

11.Chamfer با مقدار 0.25in برای داخل برش خورده اعمال کنید

 chm2 300x230

و Chamfer با مقدار 0.25in برای لبه چرخ اضافه کنید.

 chm3 300x215

ok.

پایان.  

final2 291x300 1                          


اخبار طراحی خودرو

طراحان خودرو

Login Form

آموزش سالیدورک