در نمایشگاه اتومبیل لوس آنجلس 2014 هوندا از کانسپت FCV رونمایی کرد،یک سدان با تولید قدرت توسط پیل سوختی(fuel-cell) که احتمالا تولید آن برای سال 2016 برنامه ریزی شده است.

کانسپت اف سی وی که اقتباس از نامی مشابه وسیله نقلیه پیل سوختی ساخت تویوتا در 2013 است،به عنوان جانشینی برای FCX Clarity 2007 معرفی شده،و تمرکز آن بر بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها است.

 concept fcv hondaخودروی جدید پیل سوختی هندا سال 2016

در همان زمان عرضه طراحی و تکنولوژی کانسپت FCEV هوندا در نمایشگاه اتومبیل لوس آنجلس رو نمایی شد،نشانه ها حاکی از آن بود مدل تولیدی آینده برای راه اندازی در پایان ماه مارس 2016 در ژاپن و بعد از آن در آمریکا و اروپا برنامه ریزی شده

 تصاویر توسعه خودروهای پیل سوختی هندا

باطری پیل سوختی جدید 33% کوچکتر از مجموعه پیل سوختی قبلی است و در عین حال دارای خروجی بیش از 100 kw و خروجی چگالی 3.1KW/L،بهبود عملکرد کلی تقریبا 60% در مقایسه با نسخه های قبلی منبع پیل سوختی است.خودروی هیدروژنی جدید هندا 2016

همچنین کانسپت FCV دارای یک مخزن زخیره هیدروژن فشار بالای 70MPa مگاپاسکال است که محدوده عملکرد بیش از 700Km را امکان پذیر میکند.مخزن را میتوان در حدود 3 دقیقه پر کرد،و این به عنوان سوخت گیری سریع و آسان در وسیله های نقلیه امروزی متمایز میسازد.

 

نمای داخل خودروی FCV هندا

 

نسل بعد FCV سیستم انتقال قدرت کامل خواهد شد،از جمله باطری پیل سوختی کوچک ،جا گیری در زیر کاپوت در خودروی تیپ سدان.

 موتور پیل سوختی FCV هندا

 

این طرح قادر خواهد بود توان یک کابین پنج نفره کامل و همچنین امکان تکامل مدل های مختلف وسیله نقلیه برای سلیقه های مختلف مشتریان را تامین کند.

در کنار خودروی کانسپت،هوندا همچنین Power Exporter Concept را هم معرفی کرد،یک تحقیق برای دستگاه تغذیه قدرت خارجی که می تواند قدرت AC خروجی برای FCV با حداکثر خروجی 9KW را تهیه کند.

 دستگاه تغذیه قدرت خارجی Honda_Power_Exporter_Concept

 

 

 

 

 

 

 

 ژنراتور تولید برق هندا

دستگاه تغذیه قدرت خارجی علاوه بر شارژه FCV اجازه میدهد به عنوان یک دستگاه تولید برق همراه کوچک برای تولید و تامین برق برای افراد در زمان فاجعه یا دیگر پیشامدها عمل کند.Honda_FCV_Concept_Refuelling

 

 

هوندا هیدروژن را به عنوان نسل بعدی حامل انرژی با پتانسیل بالا در نظر دارد، با توجه به این واقعیت که هیدرژن میتواند از منابع مختلف انرژی تولید شود و حمل و نقل و انبار سازی آن آسان است.خودروی هیدروژنی هندا 2016

درباره خودروهای پیل سوختی هوندا (Fuel Cell)

کانسپت FCV آخرین گام در تحقیق و توسعه کمپانی در رابطه با خودروهای پیل سوختی است،که آغاز آن در سال 1980 بود.

در 2002،FCX هوندا اولین خودروی پیل سوختی در جهان توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) و انجمن منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) تایید شد.

با این گواهی نامه ها،هوندا شروع به اجاره و فروش FCX هوندا در ژاپن و آمریکا در 2003 کرد،هوندا باطری پیل سوختی (FC STACK) را توسعه داد،اولین باطری پیل سوختی در جهان که قادر به استارت در دمای زیر صفر بود.

سپس در سال 2005،هوندا دومین آغاز کننده فروش و اجاره FCVs برای مشتریان شخصی آمریکایی ،شناخته شد.

در 2008،هوندا شروه به اجاره و فروش FCX Clarity کرد،یک وسیله نقلیه سلول سوختی بی سابقه ای که نه تنها ارائه دهنده نهایت عملکرد پاکیزه بود،بلکه تیپ سدان ابتکاری و احساس رانندگی فراتر از یک خودروی معمولی داشت.

                  


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار طراحی خودرو

طراحان خودرو

Login Form