موضوع ورود اینفینیتی به رقابت طراحی LA 2014 یک آینده نگری،خودروی تغییر شکل یافته ویژه یک HMI پیشرفته ترکیب شده با واقعیت افزوده(augmented reality)،هولوگرام 3 بعدی و تکنولوژی ویربل(Wearable) است.

این کانسپت توسط کار گروهی طراحی بزرگ در استیدیو طراحی انفینیتی(Infiniti) در سن دیئگو(San Diego)،کالیفورنیا توسعه داده شده،و به تازگی جایزه منتخب مردم در رقابت طراحی نمایشگاه اتو لوس آنجلس را بدست آورد.

 کانسپت SYPNATIQ اینفینیتی

برای ایجاد یک پیش زمینه جالب برای پروژه ،تیم طراحی اینفینیتی یک مسابقه سه گانه در سال 2029 با نام A.R.C Race که شامل مسابقات هوا،رالی و مدار است را پیش بینی کرده اند.

این کانسپت شامل پوسته بدنه هواپیما عمومی که میتواند در سه تیپ خودرو تکمیل شود:یک فورمول 1 برای اولین دوره مسابقه از LA تا لاس وگاس; یک باگی(Buggy)مخصوص جاده خاکی،برای دومین بخش-یک مسابقه بیابانی در گراند کانیون(Grand Canyon);و یک جت برای پایان سه مرحله مسابقه،یک مسابقه جت به سبک ورزشی از میان علامت های مجازی برای برگشت به لوس آنجلس.

 Infiniti_SYPNATIQ_Concept_Off_road_Buggy

Infiniti_SYPNATIQ_Concept_Jet

عنوان این رقابت "احساس آینده" است،این وسیله نقلیه توسط یک تکنولوژی پیشرفته-ارتباط ماشین انسان نما HMI- Human Machine Interface -دیدگاه طراحان این است که انسانها در سال 2029 چگونه با ماشین ارتباط برقرار میکنند.

  تکنولوژی پیشرفته-ارتباط ماشین انسان نما_Holographic_HMI

فناوری "SYNAPTIQ یک سیستم کامل برای که درک رایج ما ،واقعیت افزوده ،هولوگرام 3 بعدی و تکنولوژی وربل برای سطح بعدی" است.http://caddesign.ir

 Infiniti_SYPNATIQ_Concept_Formula_One_and_SUIT

Infiniti_SYPNATIQ_Concept_HMI_design_rendering

بخشی از این سیستم SYNAPTIQ S.U.I.T است.(سیستم زنده فناوری ارتباط کاربر،که با استفاده از یک غلاف بر روی ستون فقرات قفل قرار میگیرد متصل می شود;بافته شده از ماهیچه های مصنوعی،تجهیزات کنترل پرواز معلق در کابین راننده.لباس فرم تعامل لمسی راننده را با ماشین افزایش میدهد.

Concept_Formula_One_Cockpit

 

کریستال مایع ETFE با سیستم واقعیت افزوده که به طور فعال اطلاعات مربوط، مانند کنترل حیاتی پرواز و دینامیک وسیله نقلیه را نمایش میدهد. 

 

کریستال مایع ETFE Formula_One_Cockpit

 

هسته اطلاعات واسط کاربری اینفینیتی (I.U.I) یک نمایشگر هولوگرافیک شناور است که کاملا انعطاف پذیر است و منطبق با موقعیت راننده و احتیاجات آن است.http://caddesign.ir

 Infiniti_SYPNATIQ_Concept_Pod_Transfer

تجهیزات کنترل پرواز که با پوسته بدنه هواپیما باقی میماند،میتواند یکپارچه میان سه تیپ شاسی خودرو SYNAPTIQ که رابط کاربری گرافیکی نمایش می دهد،منتقل شود.

 سه تیپ شاسی خودرو SYNAPTIQ

این سیستم به راننده برای ماندن با محیط داخلی با یک واسط کاربری قابل انطباق با شرایط هر راننده یا خلبانی را می دهد.

Infiniti_SYPNATIQ_Concept_Formula_One

جایزه منتخب مردم  

صفحه فیس بوک رقابت طراحی نمایشگاه اتو LA میزبان بازدیدکنندگان برای بیشترین رای آنلاین به اینفینیتی،اجازه داد خودروساز اولین جایزه منتخب مردم در تاریخ 11 ساله این برنامه را دریافت کند.

تیم طراحان

 

  • Taro Ueda, نایب رئیس
  • Shinichiro Irie, سرپرست طراحان
  • John Anthony Sahs, مدیر طراحی داخلی
  • Randy Rodriguez, طراح رهبر پروژه
  • Jackie Chang, طراح داخلی ارشد
  • Dan Jimenez, طراح خارجی
  • Sam Lim, طراح خارجی
  • Simon Tien, طراح رابط کاربری گرافیکی
  • Daniel Mai, طراح رابط کاربری گرافیکی
  • Ann Ngo, پژوشگر ارشد
  • Ray Devers, طراح ارشد
  • Don Sondys, متخصص ارشد تفکر
  • Matt Wilson, طراح دیجیتال ارشد
  • Jon Wen, طراحی داخلی
  • Sam Kenny, طراحی داخلی
  • Omead Dorandish, طراحی داخلی

               


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار طراحی خودرو

طراحان خودرو

Login Form