روش مدل سازی و ساخت رینگ خودرو در سالیدورک.
1.ایجاد یک اسکچ بر روی نمای جلو.
2.دستور Revolve
اسکچ را به میزان 360 درجه حول خط بالایی اسکچ Revolve کنید.
ok.
3.بر روی نمای راست یک دایره با قطر 4.8in ترسیم کنید.
Extrude 2in
ok.
4. اسکچ جدید بر روی لبه سطح چرخ تا لبه سوراخ ترسیم کنید.
Extruded Cut
گزینه through all را انتخاب کنید.ok.
5.fillet با شعاع 0.5in در داخل اضافه کنید.
اضافه کردن fillet با شعاع 0.2in.
ok.
6.بر روی Circular Pattern کلیک کنید.
بر روی View>Temporary Axes کلیک کنید،محور وسط را به عنوان محور چرخش انتخاب کنید.زاویه چرخش 360 درجه و تعداد را 5 و تیک Equal Spacing را علامت بزنید.
Cut-Extrude1,Fillet1,Fillet2 را به عنوان Features to Pattern را انتخاب کنید.ok.
7.سطح توپی چرخ را انتخاب کنید،بر روی Hole Wizard کلیک کنید.
Ansi Inch ،Hex Bolt،سایز 1/2،through all را انتخاب کنید.محل نقطه به اندازه 4in و 36 درجه انتخاب کنید.
ok.
8.بر روی Circular Pattern کلیک کنید
محور مرکزی را انتخاب کنید،زاویه 360 درجه و به تعداد 5 و تیک Equal Spacing بزنید.CBORE for 1/2 Hex Head Bolt را به عنوان Features to Pattern را انتخاب کنید.ok.
9.Chamfer به مقدار 0.5in بر روی کنار توپی چرخ اضافه کنید.
10.بر روی سطح توپی چرخ کلید کنید،وارد Sketch شوید،دایره ای به مقدار 2.75in ترسیم کنید.Extrude Cut
با عمق 0.5in ایجاد کنید.
11.Chamfer با مقدار 0.25in برای داخل برش خورده اعمال کنید
و Chamfer با مقدار 0.25in برای لبه چرخ اضافه کنید.
ok.
پایان.